Projecten

In september 2008 kreeg Marij Clerx een zwaar auto-ongeluk. Met behulp van Paul’s expertise en de vakinhoudelijke ondersteuning van Jack Luijs (Teunissen letselschade) kon de slepende letselschadezaak die volgde (gedurende 10 jaren) binnen enkele maanden succesvol worden afgerond.

“In de hectiek van complexe faillissementen was het een grote zorg minder
om Paul als (contra-)expert aan mijn zijde te hebben.”   

Hans Wagenaar, curator QO Advocaten, Roermond

Marij Clerx: “De impact van dat ongeluk kon ik toen niet bedenken. Mijn lijf kon niet meer wat ik wilde en ik was opeens afhankelijk van anderen. Bovendien was ik mijn goede inkomen in één klap kwijt. Met mijn eigen letselschadeadvocaat kwam ik er door een verstoorde communicatie op een goed moment niet meer uit. De stress en pijn was enorm. Zonder Paul was het me nooit gelukt om het resultaat te behalen waar ik recht op had. Paul heeft de expertise om ingewikkelde zaken tot een goed einde te brengen en er eerlijk en op een prettige manier over te communiceren met alle partijen. Bedankt Paul dat ik je ontmoet heb. Ik hoop dat je nog veel mensen kunt helpen op dezelfde manier zoals je mij geholpen hebt.”

Meer lezen

Het gezin Lemmen uit Grashoek raakte op 8 februari 2017 na een felle uitslaande brand in één keer hun woning én restaurant kwijt. Nog altijd is het wachten op een realistische schadevergoeding.

“Zonder de hulp van Paul Corten, had de rechtsbijstandverzekering mijn kosten niet vergoed en mij gewoon bedonderd waar ik bij stond. Zelf ben ik maanden bezig geweest om helderheid te krijgen. Toen Paul in beeld kwam was alles snel helder en duidelijk.”

Zohra Rouah

Om verzekeraar Allianz en/of CED in beweging te krijgen deed het gezin een beroep op Tijssen & Saes Advocaten en Risk-Co Contra-expertise. Ondanks een vaste taxatie door HDS (dat inmiddels is overgenomen door CED), zit er een flinke discrepantie tussen de waarde volgens de experts en de getaxeerde waarde. De betrokken partijen Allianz en CED geven vooralsnog geen krimp. Het zal waarschijnlijk tot een gerechtelijke uitspraak moeten komen om het gevoel van onrecht dat volgens het gezin hen wordt aangedaan te toetsen. Wordt vervolgd …

Meer lezen
Nieuwsoverzicht
“Zonder de hulp van Paul Corten, had de rechtsbijstandverzekering mijn kosten
niet vergoed en mij gewoon bedonderd waar ik bij stond. Zelf ben ik maanden bezig geweest om helderheid te krijgen. Toen Paul in beeld kwam was alles snel helder en duidelijk.”


Zohra Rouah

Een dag nadat Martine Bulten en haar man hun woninginrichtingszaak Bisschop & Bisschop hadden verhuisd, sloeg het noodlot toe. Door een overstroming liep de kelder met voorraad onder. Probleem: de verzekering was nog niet op de hoogte van de verhuizing.

Martine Bulten: “Die overstroming een dag na onze verhuizing, was het dieptepunt in het zevenjarig bestaan van onze zaak. In de kelder waar onze voorraad stond opgeslagen, stond een halve meter water. En tot overmaat van ramp wist de verzekering nog niet dat we waren verhuisd naar een nieuw adres. Paul heeft ervoor gezorgd dat de verzekering alles heeft betaald. Zonder hem was ons dit nooit gelukt. Wij zijn hem daar nog elke dag dankbaar voor.”

Martine Bulten, Bisschop & Bisschop, Venlo

Voor hun vakantie op Curaçao boekten Gideon en Laura Fraipont ruim op tijd een vlucht bij Air Berlin. Maar al gauw bleek dat deze luchtvaartmaatschappij in zwaar weer verkeerde. Steeds meer vluchten werden geschrapt, waaronder ook die van Gideon en Laura. Air Berlin ging failliet. Naar hun geld konden ze fluiten. Gelukkig zorgde Paul ervoor dat de vakantie toch doorging.

Gideon: “Voor ons betekende dit in één klap: geen vakantie. Erg zuur, als je er wel al voor betaald hebt. De verzekering kon niets voor ons doen. Paul wees ons echter erop dat in de kleine lettertjes van onze creditcardvoorwaarden wellicht ruimte zat wat betreft de verzekerde reissom. Één telefoontje van hem, een formulier en wat info van ons heeft letterlijk onze vakantie gered. Als één van de weinige gedupeerden hebben wij de volledige ticketprijs teruggekregen. En dus konden we nieuwe vluchten boeken en alsnog genieten van een heerlijke vakantie.”

Gideon Fraipont, Roermond

Wat doe je als je in de drukste maand van het jaar je zaak moet sluiten, omdat niemand de stad in mag vanwege vrijgekomen asbest? Dankzij de adviezen van Paul en met hulp van een klant en collega-ondernemer werd tijdelijk een andere locatie gevonden.

Rob Olsthoorn: “Paul nam het initiatief om dit probleem stadsbreed aan te pakken, maar daar wilde de ondernemersvereniging niet aan. Vervolgens heeft hij er wel voor gezorgd dat wij als PostMasters een uitstekende vergoeding hebben ontvangen. Een vergoeding waar veel collega-ondernemers jaloers op waren.” 


Rob Olsthoorn, Roermond